hård träning.

hej!
jag har inte skrivit på ett tag eftersom jag tycker det tråkit och jobbit men nu kommer det ett inlägg! :D nu har vi haft lov i 1 vecka sbart och det könns så skönt har ridit och ridit allt jag kan typ :] men hon har haft 1 vilodag;). under veckan som gått har jag varit ute i skogen och skruttat runt och varit på rdihuset och på ridbana. alting börjar gå så lätt för oss nu! och det känn verkligen bra att hon kan kort gallop nu:D hon har lärt sig skänkel vikning nu så att nu går hon bara direkt :D hon har lärt sig rygga. framdels vändning att hon står på samma ställe :D! och kort gallop mot höga hinder (1m).

Igår så var jag med lollo hon skulle ha kurs med kicki. hon hade som vaniligt sin gull ponny Sorino. det gick bar för dom men han hade redan förradagen gått ett sten hårt pass med Sara. Men kícki bar sen så då hämtade vi vanis för att Sara (hur ducktig på att rida som hellst!!!!) skulle få testa att sitta på vanis rygg och lära henne massor som jag själv inte riktigt klarar av. Men för sara var det busenklet. fast hon fick kämpa lite för att vanis skulle lyssna. men tillslut gav hon upp. Och hon var så snygg och fin och lätt med bakbenen. synd att vi inte filmade de :(! ´Men sen när Sara hade ridit klart satte jag mig upp. OMG!! kände inte igen henne ett dugg. hon var kanon fin altså´!!! har alrdig varit med om att vanis är värsta dressyr ponnyn :O!?! serriöst hon kan både hoppa och dressyra :O?! hon är typ värld 70.000 nu ;O med tanke på hur ung och duktig hon e nu:D!!!
sen efter vi ridit så duschade jag henne. (HON VAR DY BLÖT!) sen for vi hem och då fick hon mat.

Idag så red jag barbacka i skogen för jag tror lilla vanis hade tränings verk sen igår ;) haha Sara körde riktigt hårt med henne:) jag red storabrönet och sen fortsatte jag efter sjövägen. hon var as pigg men hon fick bara skritta:). jag red säker 1 tim 30min det är ju en bra skritt tur. när jag komm hem så skulle mamma och pappa på stan och sova på hotell. LYX! vi barn fick stanna hemma:(. men men när jag komm hem från ridturen så rakade jag vanis :]!!! hon skulle ju annars svettas ihjäl i vinter inne i ridhuset! så nu är det gjort! hon brydde sig inte ett dugg om rakmaskinen för den går så tyst och bra ;D. och hon är endå i övrigt inte så brydd om saker och sånt;) haha men vi har satt upp nya mål;]
- Tävla Regionalt till sommaren (hoppning)
- Fara ut och tävla Dressyr (lokalt)
- Hoppa kanske 120cm
- Kanske ställa upp i LA i hoppning (inte säkert men värt ett försök)
hihi de var dom de ;]<3 men nu får ni ha en jätte bra Hallowen kväll så för vi höras sen :D
har lite bilder att lägga in :] (redigerade av mig)








Kommentarer
Postat av: Olivia

Fina bilder och roligt att läsa när det kommer bilder i slutet :)

2009-11-01 @ 13:27:40
URL: http://lofbomarvidsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon äre inte värd 70'000 -.- var lite realiskisk. Unga D-ponnyer som har tävlat LA i hoppning är värda de, men inte Vanis -.-

2009-11-24 @ 20:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0